CYBERPRZEMOC
Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2010-2018
sporządzone na podstawie książek i czasopism dostępnych w PCRE Powiatowej Bibliotece Pedagogicznej


Oprac. Lucyna Lewon
01.10.2019 r.

Książki:
1. Andrzejewska Anna, Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych : Aspekty teoretyczne i empiryczne, Warszawa, Wydaw. Difin, 2014, ISBN 978-83-7930-227-7. (syg. 34111)
2. Barlińska Julia, Szuster Anna, Cyberprzemoc : o zagrożeniach i szansach na ograniczenie zjawiska wśród adolescentów, Warszawa, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2014, ISBN 978-83-235-1531-9. (syg. 34478)
3. Bednarek Józef, Andrzejewska Anna, Cyberprzestrzeń człowiek edukacja : Dylematy społeczności cyfrowej, T. 2, Kraków, Wydaw. Impuls, 2015, ISBN 978-83-7850-853-3. (syg. 34939)
4. Bednarek Józef, Andrzejewska Anna, Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Warszawa, Wydaw. Difin, 2014, ISBN 978-83-7930-228-4. (syg. 34628)
5. Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży : realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa, Red. nauk. Marek Górka, Warszawa, Wydaw. Difin, 2017, ISBN 978-83-8085-555-7. (syg. 35631)
6. Grzesiak Mateusz, Psychologia hejtu, czyli jak radzić sobie z krytyką w życiu osobistym i zawodowym, Warszawa, Wydaw. Starway Institute, 2017, ISBN 978-83-948280-0-4. (syg. 35799)
7. Hejterstwo : nowa praktyka kulturowa? : geneza, przypadki, diagnozy, red. Julia Dynkowska, Natalia Lemann, Michał Wróblewski, Anna Zatory, Łódź, Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego, 2017, ISBN 978-83-8088-665-0. (syg. 35768)
8. Kowalski Robin M., Agatson Patricia W., Limber Susan P., Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2010. ISBN 978-83-233-2907-7. (syg. 34477)
9. Naruszewicz-Duchlińska Alina, Nienawiść w czasach Internetu, Gdynia, Wydaw. Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, 2015, ISBN 978-83-7942-592-1. (syg. 34542)
10. Rogers Vanessa, Cyberprzemoc : jak być bezpiecznym w sieci : ćwiczenia dla dzieci i młodzieży, Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2011. ISBN 978-83-61309-82-6.  (syg. 35632)
11. Wawrzyniak Michał, Hejtoholik czyli Jak zaszczepić się na hejt, nie wpaść w pułapkę obgadywania oraz nauczyć zarabiać na tych, którzy cię oczerniają, Gliwice, Wydaw. Helion, 2015, ISBN 978-83-283-2105-2. (syg. 35769)

Artykuły z czasopism:
12. Bębas Sylwester, Patologie i zagrożenia wirtualnego świata – wybrane aspekty, „Wychowanie na Co Dzień”, 2014, nr 3, s. 21-26.
13. Fedorowicz-Nalaskowska Małgorzata, Cyberprzemoc wśród młodzieży (zestawienie bibliograficzne w wyborze), „Nowa Szkoła”, 2014, nr 3, 60-62.
14. Goetz Magdalena, Dmuchać na zimne, „Głos Nauczycielski”, 2018, nr 50, s. 12.
15. Goetz Magdalena, Internetem w nauczyciela, „Głos Nauczycielski”, 2014, nr 21, s. 8.
16. Goetz Magdalena, Na celowniku hejterów, „Głos Nauczycielski”, 2018, nr 31-32, s. 20.
17. Goetz Magdalena, Nie daj się sprowokować, „Głos Nauczycielski”, 2018, nr 33-34, s. 21.
18. Goetz Magdalena, Przytul hejtera, „Głos Nauczycielski”, 2015, nr 20, s. 11.
19. Hanuliaková Jana, Hollá, Petlák Erich, Szykanowanie elektroniczne, „Wychowanie na Co Dzień”, 2011, nr 7/8, s. 26-30.
20. Ivanowa Vira, Korzyści i zagrożenia serwisów społecznościowych, „Remedium”, 2012, nr 7-8, s. 1-3.
21. Jarmuszkiewicz Anna oprac., Zdrowie i zachowania zdrowotne młodzieży szkolnej w Polsce na tle wybranych uwarunkowań socjodemograficznych. Wyniki raportu HBSC 2014 – cz. II, „Remedium, 2016, nr 9, s. 5- 7.
22. Jaworska Joanna, Rec. Marta R. Jabłońska. Człowiek w cyberprzestrzeni. Wprowadzenie do psychologii Internetu, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2018, nr 4, s. 61-64.
23. Kolek Agnieszka, Zachowania dyssocjalne młodzieży w przestrzeni internetowej. Implikacje pedagogiczne, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2018, nr 1, s. 47-53.
24. Konaszewski Karol, Prymak Tomasz, Cyberprzemoc jako zachowanie problemowe pokolenia Y, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2016, nr 10, s. 31-39.
25. Kroker Natalia, O zagrożeniach w sieci, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2015, nr 10, s. 33-37.
26. Krzyżak-Szymańska Ewa, Wychowywanie dzieci do korzystania z nowych mediów, „Remedium,”, 2015, nr 9, dod. 1-2.
27. Kubala-Kulpińska Aleksandra, Profilaktyka zagrożeń w cyberprzestrzeni wśród najmłodszych, „Życie Szkoły”, 2017, nr 2, s. 29-31.
28. Leksy Karina, Wirtualne dzieciństwo – aspekty zdrowotne i edukacyjne, „Wychowanie na Co Dzień”, 2014, nr 5, s. 35-39.
29. Małysz Zbigniew, Agresywność, agresja, przemoc, bullying i cyberbullying jako problemy opiekuńczo-wychowawcze XXI wieku, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2018, nr 1, s. 12-20.
30. Mysior Radosław, Agresja elektroniczna program zajęć dla uczniów, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2013, nr 10, s. 29-34.
31. Nowakowski Krzysztof, Szkodliwość cyberprzemocy w ocenie młodzieży, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2018, nr 7, s. 44-51.
32. Nowakowski Krzysztof, Kroker Natalia, Świątek-Brzezińska Beata, Cyberprzemoc w gimnazjum, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2014, nr 9, s. 46-50.
33. Pawłowska Sylwia, Mroczne zakamarki Yuotube’a – patostreaming, „Remedium”, 2018, nr 6, s. 2-4.
34. Pecyna Maria, Wzmocnienie poziomu bezpieczeństwa w szkole zgodnie z piorytetem MEN, „Życie Szkoły”, 2015, nr 9, s. 4-6.
35. Polcyn Sylwia, Cyberzagrożenia dla dzieci i młodzieży, „Remedium”, 2017, nr 9, s. 28-29.
36. Polcyn-Matuszewska Sylwia, Bezpieczeństwo dzieci w sieci, „Remedium”, 2015, nr 4, s. 10-11.
37. Pyżalski Jacek, Nowe media i nastolatki, „Remedium”, 2017, nr 7/8, s. 8-10.
38. Pyżalski Jacek, Rówieśnicza agresja elektroniczna – co wiemy po dekadzie badań? – cz. I, „Remedium”, 2013, nr 9, 26-27.
39. Sierpniak Agnieszka, Zagrożenia związane z korzystaniem przez dzieci z Internetu, „Nauczanie Początkowe. Nauczanie Zintegrowane.”, 2013/2014, nr 3, s. 34-42.
40. Skura Piotr, Jedna fotka, duża krzywda, „Głos Nauczycielski”, 2015, nr 16, s. 9.
41. Szewczuk-Kowalewska Irena, Społeczne konsekwencje cyberprzemocy i deficytów emocjonalnych uczniów, „Nowa Szkoła”, 2017, nr 54, s. 24-35.
42. Teodorczyk Marcin, Hejting jako niechlubny trend w komunikacji rówieśniczej, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2015, nr 7, s. 60-62.
43. Tłuściak-Deliowska Aleksandra, Rec. Emily Bazelon, Stick and Stones : Defeating the Culture of Bullying and Rediscovering the Power of Character and Empathy, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2018, nr 7, s. 61-64.
44. Trojan Elżbieta, Nowe czasy – nowe zagrożenia: cyberprzemoc, uzależnienie od komputera i Internetu (zestawienie bibliograficzne w wyborze), „Nowa Szkoła”, nr 2011, nr 5, s.49-55.
45. Van Laere, Sochacka Kinga, Nowe media wśród dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, „Remedium”, 2015, nr 12, dod. 1-2.